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2013年10月12日 (土)

来年のメインの仕事は、モヒカンポシェットのMDになる予定。

 今年はNPOアートスイッチも、モヒカンポシェットも初めて九州を出ての動きを経験しました。

 来年もこの動きは加速する予定で、特にモヒカンポシェットは来年の早い時期に、ひとつターニングポイント的な企画展示が、大阪で控えています。
 
 MDというのは、マーチャンダイジングというもので、モヒカンポシェットのパーソナルメゾンとしての方向性や、アートとのマッチングなどを指します。
 
 新町店が開店してから、これまでもMD的なことをやってきましたが今年からはさらに深度を深めた展開を行っています。
 
 来年は、もっと面白い展開を計画中で、いよいよ面白くなってきました。
 
 もちろんアートスイッチの企画も順次進んでいきます。
 
 ペースダウンするのは櫻井栄一としての絵画活動ですが、これは一生の勝負になるので焦りません。今は勢いが出だした活動に注力します。
 
 モヒカンポシェットとアートスイッチの活動は、これからリンクし始めます。熊本のアーティストの都市部での活動の場を広げていきます。
 
 MDの仕事で一番重要なのは、方向性を決めることです。モヒカンポシェットは既成のファッションメゾンの常識を越えていく方向性を打ち出します。
 ①衝動のままデザインする。
 ②型紙は取らない。
 ③デザインから縫製まで一貫した店舗制作。
 ④直接販売、卸さない。ネット販売をしない。
 ⑤様々なアートと組んでの企画展示。
 ⑥春夏や秋冬のコレクションとは無関係。定期的に一定数のデザインを生み出すことは、ビジネス以外にたいした意味がない。いいデザインを生み出すことのみに専念する。
 
 という、既存のファッションメゾンイメージを一新する展開をします。
 
 熊本発のパーソナルメゾンとして、今全国を巡り始めています。
 
 今までやってきた仕事が様々に絡み合いながら、新しい展開を見せていく、想像もしていなかった事です。
 
 これからどんなことが起こるのかは、予想できません。
 
 面白いことになってきました。
 
 サリュ
 
I experienced the movement NPO art switches , Mohikanpochette also out of the Kyushu for the first time this year .
Plans to accelerate early next year , is planning exhibits turning point one basis , Mohikanpochette looking ahead in Osaka in particular the move next year .
The called MD, a thing of merchandising , I refers to the direction and as a personal Maison Mohikanpochette , and matching with the art .
Shimmachi store since opened , So far, we've doing a MD but I'm going to expand that further deepen the depth from this year .
The next year , in planning a more interesting deployment , it has become more and more interesting .
Planning of Art switch also will advance sequentially course .
To slow down it is a painting activities as Sakurai Eiichi , but not impatience , since it would in the game of life . I will focus on activities that momentum began to come out now .
Activities art switch mohawk and pochette begins to link now . I will continue to expand the field of activity in urban areas of the artists of Kumamoto .
The most important part in the work of MD, it is to determine the direction . Mohikanpochette will come up with a direction to go beyond the common sense of fashion Maison off-the-shelf .
I design remains ① impulse .
It will not take ② pattern .
Store production that is consistent to sewing from ③ design .
④ direct sales , it is not sold wholesale . Do not do online sales .
Special Exhibition of Art in partnership with a variety of ⑤ .
Is not tied to the collection in the fall and winter and spring ⑥ summer . Able to produce a certain number of designs regularly , there is no much meaning other than business . Concentrate on only that you create a good design .
That , and the deployment to renew the fashion Maison existing image .
As a personal Maison in Kumamoto departure , we are beginning to tour the whole country now .
Work that came until now while entangled in various ways , we will show a new deployment , it is that you never imagined .
What is to happen now , can not be expected .
It has become interesting .
Salut

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